iPhonelar ve iPad'ler, bir şarj cihazına bağlanan "aptal" piller değildir. Birçok kişi bunu düşünüyor ve bu nedenle internette birçok efsane dolaşıyor. Bu teorinin kaynağı nedir? Muhtemelen AA/AAA ev tipi pilleri veya araba akülerini şarj etmeyi hatırlıyoruz. Bu senaryolarda, şarj cihazı aktif rolü üstlenir, pil "aptaldır" ve şarj edilir. En kötü durumda, pil şarj edilirken zarar görebilir.
iPhone'lar/iPad'lerde Apple'ın aktif şarj kontrolörleri bulunur. iPhone'lar/iPad'ler, bir güç kaynağından ne kadar akım ve dolayısıyla güç çekileceğine bağımsız olarak karar verir. Bir tizi şarj cihazı asla belirli bir akımı bir iPhone/iPad'e "itmez"!
Bir tizi güç kaynağı neden iPhone'lara/iPad'lere her zaman maksimum hızlı performans sağlar?
Bunu en iyi şekilde şöyle hayal edebilirsiniz: Takıldığında, bir iPhone/iPad, güç kaynağından maksimum ne kadar güç çekilebileceğini öğrenmek için bir iletişim protokolü kullanır. tizi güç kaynaklarımız (örneğin, Tankstelle, Tankstation, Turbolader, Kraftprotz vb.) doğru yanıt verir ve iPhone/iPad şarj etmeye başlar. Belki başlangıçta 500mA, sonra 1A, sonra 2.4A vb. Modele ve mevcut şarj seviyesine, ancak aynı zamanda iPhone/iPad'in pil sıcaklığına bağlı olarak, Apple şarj kontrolörü aktif ve bağımsız olarak ne kadar güç çekileceğine karar verir. Maksimum güç hakkında önceden yapılan bu değişim sayesinde, Apple şarj kontrolörü, şarj süresi boyunca bu gücü her zaman alabileceğine güvenebilir.
tizi şarj cihazları "standart" veya ucuz güç kaynaklarından daha iyi ne yapar?
Güç kaynaklarında farklı seviyelerde hatalar veya sorunlar ortaya çıkabilir. İşte iki "klasik" örnek:
- Ucuz bir güç adaptöründe genellikle iletişim başarısız olur, yani adaptör ve iPhone/iPad düzgün iletişim kuramaz. Bir iPhone/iPad, performans verileri değişimi sırasında güç kaynağından garip bir sonuç alırsak (örneğin, her iki cihazın protokolleri birbirini anlamazsa), bir iPhone yalnızca maksimum 500mA ile şarj olur, bu da çok yavaştır. Bir iPad örneğin "Şarj olmuyor" mesajını görüntüler. iPhone/iPad bunu, güç kaynağının aşırı yüklenmesini önlemek için yapar.
- Bir diğer sorun da olası aşırı yük - ve dolayısıyla yangın tehlikesi: Ucuz güç kaynağı, iPhone/iPad'e örneğin 2.4A'ya kadar şarj edebileceğini söyler. Bir iPad şarj işlemi sırasında bu akımı talep ederse, güç kaynağı aşırı yüklenir. En iyi durumda kapanır. Aksi takdirde yanabilir.
tizi güç kaynakları, Apple cihazlarına özel olarak uyarlanmıştır, Apple tarafından yüklenen şarj kontrolörleriyle doğru şekilde "konuşur" ve bir iPhone/iPad'in piline her zaman talep edilen akımla maksimum güç sağlayabilir. Bu, bir iPhone/iPad'in pilinin asla aşırı yüklenmesine veya hatta "bozulup şarj edilmesine" neden olmaz.